Snapchat trekt digital advertentie aandelen naar beneden

- Advertentie -

Snapchat heeft een waarschuwing afgegeven voor hun Q2 EBITDA verwachting. De waardering van het bedrijf is ~$15 miljard dollar gedaald in één middag, als gevolg van een 40% koersdaling.

In een SEC-filing zegt het management: “Sinds we op 21 april 2022 een verwachting uitbrachten, is de macro-economische omgeving verder en sneller verslechterd dan verwacht. We blijven enthousiast over de langetermijnmogelijkheden om ons bedrijf te laten groeien. Onze gemeenschap blijft groeien, en we blijven een sterke betrokkenheid zien op Snapchat. We blijven aanzienlijke mogelijkheden zien om onze gemiddelde inkomsten per gebruiker op de lange termijn te laten groeien.”

Bij een interne memo heeft de CEO, Evan Spiegel, aangegeven dat ook het aantrekken van nieuwe werknemers zal worden vertraagd. Voor dit jaar verwachten zij het team met 500 nieuwe medewerkers uit te breiden.

Staat de markt onder druk, of is dit een overreactie?

Deze waarschuwing wordt gezien als een teken aan de wand voor digitale advertising in het algemeen. Pinterest (PINS) daalt tot nu toe met 28%, Alphabet (GOOG) daalt 7,5.% en Meta (FB) daalt met 9,7%. Ook de programmatic advertising bedrijven merken impact op hun waardering. PubMatic daalt 12,5% en The Trade Desk (TTD) daalt zelfs met 21%

Staat de digitale advertentiemarkt inderdaad onder druk, en moeten beleggers zich zorgen maken over de aanstaande kwartalen? Of is dit een overreactie, op basis van tijdelijk tegenvallende macro-factoren waardoor de verwachte EBITDA van Snapchat minder is?

Recent heeft onderzoeksbureau Nielsen geconstateerd dat adverteerders hun digitale advertentiebudget fors laten stijgen in de komende twaalf maanden. Met social media – Snapchat, Pinterest, Facebook, Instagram – als groep die het meeste ervan gaat profiteren. En als tweede plek de online display inzet, waar Google, Pubmatic en The Trade Desk van zullen profiteren.

Nielsen mediaspend onderzoek 2022

Conclusie?

De digitale advertentiemarkt en mediabudgetten blijft sterk groeien. Ook blijven de social media platforms structureel meer gebruikers aantrekken. Mijn conclusie is dat we hier met een stevige overreactie te maken hebben. Gedreven door een sterk negatief sentiment in de markt, een sterk dalende beurs (Nasdaq doet -3,7%), en het feit dat beleggers risico beginnen te vermijden.

Dit kan een aantrekkelijk moment zijn om winstgevende aandelen te kopen in het alsmaar groeiende digital advertising & social media domein.

- Advertentie -

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in

Lees ook dit

Laatste artikelen

Roblox analyse: populair bij jongeren, maar lastig pad naar winst

Het is tijd voor een analyse van het aandeel Roblox (RBLX). Dit is één van de meest populaire gaming platforms voor de jongere doelgroep....

Coinbase stijgt 75%, Pinterest & Fintech earnings, portfolio update

Jasper (@misterdonnl) kon zijn eerste portfoliobedrijf analyseren deze week, want Pinterest bracht hun Q2 earnings uit. Een 'mixed bag', zoals dat zo mooi heet,...

Tech Megacaps Strikes Back, @MeerofMynder, en Planet Labs

Jasper (@misterdonnl) heeft zich vermaakt met de earnings van de afgelopen week. Het was de tijd van de tech megacaps. Eén voor één kwamen...
Advertentie